Wat is nasi-vlees?

Wil een keer nasi zelf maken en staat er in het recept "gebruik nasi-vlees" Wat is dat precies? Als ik het bij de chinees haal dan kom ik ham tegen en nog een nader soort vlees. Maar wat is nou nasi-vlees?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
39.1K

Antwoorden (5)

Het is meestal gewoon goedkoop varkensvlees in kleine stukjes. Je kunt ook zelf hamlappen in stukjes snijden. Maar met kipfilet gaat het ook prima!
bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Een nasischijf gaat er ook wel in...
Nasivlees is mager varkensvlees verkleind in blokjes. Doorgaans is het vlees iets doorregen. Het vlees bevat bindweefsel en heeft een fijne tot grove vleesdraad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stukjes nasivlees die je kant-en-klaar in een bakje kunt kopen, vind ik te klein en te rommelig.
Ik gebruik altijd schouderkarbonades, die ik eerst goed aanbraad (met wat trassi) en daarna in blokjes snijd. Schouderkarbonade is iets doorregen en daardoor wat malser dan hamlappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is trassi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trassi is gefermenteerde garnalenpasta. Het is een basisingrediënt in veel Indonesische gerechten. Je kunt het kopen als harde pasta of als poeder, gewoon in de supermarkt.
Trassi ruikt heel bijzonder - en dat is een understatement! Sommige mensen vinden het vreselijk stinken; wij noemden het vroeger 'strontje'. Wil je je gerecht een authentieke Indonesische smaak geven, dan doe je er wat trassi bij. Het past niet in alle gerechten overigens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trassi
Meestal maakt de slager het nasivlees van iets doorregen varkenspoelet. Als hij het al licht gekruid of gemarineerd heeft, kunt u het thuis meteen bereiden.

Toegevoegd na 50 seconden:
http://www.edsreceptensite.nl/varkensvlees23.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je kan ook kip gebruiken ipv varkensvlees
eet smakelijk